úterý 29. dubna 2014

Závody v Taekwondu - sestavy

V Taekwondu závodím už jen v sestavách, kdysi jsem závodila i v zápasech, ale poté mě to nějak přestalo bavit. Někdy zápasím, ale na závody se mi nechce. Takže chodím jen na sestavy.
Člověk musí být uvolněný, dávat do technik energii, zároveň správně dělat techniky, udržovat stabilitu, pracovat s výrazem,...
Je to hrozně těžké, já se vždy při vstupu na plochu rozklepu, stabilita se pak neudržuje snadno. Takže já musím rozhodně něco udělat s nervozitou. Nemám totiž ráda, když na mě kouká moc lidí, jsem tak trochu "stydlín". Nicméně je to zkušenost, velmi pomalu se to lepší.
Také je třeba pracovat na tzv. "tělesné paměti", to znamená to, aby mi při prezentaci sestavy naskakovaly techniky automaticky, aby se mi nepletly a abych nezapomínala například na výkřiky, etc. To se nejlépe natrénuje opakování sestav.
Důležité je také protahování, bez toho nemůže člověk kopat vysoko.
Trénink stability - dřepy na jedné noze, poskoky na jedné noze a vůbec stání v postojích.
Také je fajn, když se mnou tu sestavu někdo cvičí a pak mi třeba říká chyby. Reflexe od někoho jiného prostě.
Takže můj plán do budoucna je zbavit se nervozity (to se mi totiž bude i dál hodit) a cvičit více (to nevím, jak udělám...). Protože bych chtěla alespoň někoho porazit, což není jednoduché, holky, co má v kategorii, sjou vážně dobré.

Nakonec ještě výborná Korejka Su Ji Kang.

Žádné komentáře:

Okomentovat