čtvrtek 10. dubna 2014

Nohavica

Jeden z mých nejoblíbenějších českých písničkářů je Jarek Nohavica. Je to pro mě mistr slova, spousta jeho písniček mi zlepší náladu, taky tam často nacházím výborné úvahy a skryté smysly.
Před pár lety se provalilo, že údajně spolupracoval s StB. Upřímně, mně je to celkem jedno, beru ho jako génia, tvoří výtečný texty a muziku.
Jeho kolega o něm napsal jednu super písničku, upřímně je to kravina, závidí. Jaroslav Hutka, btw.

Nohavicu poslouchám často, rodiče ho mě a bráchovi pouštěli, když jsme byli malí. Album Darmoděj znám nazpaměť. Taky si ho ráda zpívám, spousta mých kamarádů ho hraje na kytaru, ale ne jen takový ty odrhovačky typu Dokud se zpívá, ale i ty neznámější :).
Album Tak mě tu máš se mi líbí asi nejvíc, všechny písničky mě nadchly.
Zdroj: http://www.electropiknik.cz/hudebni-magazin/koncerty-a-festivaly/jarek-nohavica-bude-v-prosinci-opet-v-ostravskem-gongu/2013/11/
Webovky TU
Nezáleží na ničem, je to pro mě mistr.
Pár slov:
"Viděl jsem podél cesta aleje plné hesel, vztyčenou k nebi pěst a muže, který nese
vlajku a na ní krev lidí, jež pod ní stáli a zdálky hučel zpěv internacionály." (Kupte si hřebeny)

"Rozestel postel a ke zdi si lehni, ona se přitulí,
dneska tě navštíví ti, kteří byli a kteří už minuli." (Minulost - krásná)

"Ďura světa v každém směru, co si myslíš, na to seru,
nemluv, bo mě mory beru, tak se žije tady na severu.
Větry fučí ze všech směrů, když není máslo, jíme Heru,
furt dva metry od maléru, tak se žije tu u nás." (U nás na severu)

"Za dvojí smrt po věží s hnojivy může neschválená rekonstrukce,
a když tě bolí srdce, není kam si dojít pro instrukce." (Www.idnes.cz)

"Však hrůza ještě visí nad krajem, těžké je mít se rádi,
když jsme si postříleli navzájem své nejlepší kamarády." (Krajina po bitvě)


"Jestlipak vzpomínáš si na to, jakýs byl? Jenom mi netvrď, že tě život naučil,
člověk, to není páčka, kterou si kdo chce mačká, to už jsem dávno pochopil.
A taky vím, že srdce rukou nechytím, jak jsem se změnil já, tak změnil ses i ty,
a přesto líto je mi, že už nám nad písněmi společné slunko nesvítí." (Přítel)

"A pak před branou dlouhé fronty nastanou, doleva, doprava, k tomu muzika vyhrává
písně veselé a černí andělé nám svítí na čelo, tak fidlej kapelo.
A hrej nám do tance, jenom ať vlajou monstrance. Nepoznačení budou spaseni." (Novorozeně)

"Jestli zlomí jej vzdor těch hor, skrčí nos, ohne hřbet, chce zpět,
z ledovců na skalách když má strach a přemýšlí, kam by plách.
Pak ho znáš, pak ho znáš až až, jen ho nech, ať si jde, kam chce,
nežli s ním, radši sám jdu, sám, takovým nezpívám.
Ale když nekňučel a šel, neskuhral na dně sil když byl,
a když z výšky jsi slít, on tě chyt, neboť byl, kde měl být.
Když se bil, když se rval a hnal, zmámen na štítech skal pak stál,
je to on přítel tvůj, při něm stůj, jemu jen důvěřuj. (Píseň o příteli)


"A i když mě to táhne tam a tebe občas jinam,
na špatné věci pro ty dobré zapomínám." (Mám jizvu na rtu)

Génius

Žádné komentáře:

Okomentovat