úterý 18. března 2014

Taekwondo WTF

Taekwondo WTF je sport, kterým se zabývám už přes 10 let. Zkratka WTF neznamená "What the fuck", jak by si někdo mohl myslet, nýbrž jde o World Taekwondo Federation. To znamená, že Taekwondo, které dělám já, je z Jižní  Koreje. Severní Korea má taky svou Taekwondo federaci - International Taekwondo Federation. Světová federace vznikla v roce 1973, umění je staré už pár tisíc let.
K nám se jihokorejské Taekwondo dostalo až po sametové revoluci, dříve se tu podporovala severokorejská forma, dnes vedle sebe existují dvě české federace.
Český svaz Taekwondo WTF vznikl v roce 1992.
Taekwondo má více diciplín, dvě hlavní jsou technické sestavy (poomsae) a sportovní zápas (kyorugi). Sportovní zápas je oficiální disciplínou letních olympijských her. V sportovním zápase se nesmí rukou na hlavu.
Člověk si může vybrat svoji disciplínu, ale já si myslím, že je lepší se bojovému umění věnovat komplexně, znát prvky zápasu i sestav. Tak se o to aspoň snažím já.
Čím mě Taekwondo uchvátilo?
Je to super sport, zlepšuje fyzičku, protahovací schopnosti, je to prostě lepší než sedět doma na zadku. Na tréninku cvičíme hodně kopy, protože to je ta hlavní věc, na kterou se Taekwondo zaměřuje. Trénujeme rychlost, přesnost, provedení a také posilujeme, protože bez fyzičky se nedá dělat sport pořádně. Už po pár trénincích se člověk cítí zdatnější. Taky to zlepšuje reflexy a rovnováhu.
Taky můžu jako trenér vychovávat a vzdělávat děti, pomáhám trenérovi se skupinkou 3-7 let. A to je někdy sice psychicky náročné, ale je to super, často naopak děti dokážou člověka neuvěřitelně nabít energií. Fakt mě to baví.
Na tréninku Taekwondo se dá výborně vybít, když je člověk (já byla) například cholerik, kopy do odražeče mu pomůžou nevybuchnout.
A hlavně jsem díky tomuto sportu poznala úžasnou partu lidí! Oni jsou důvodem toho, proč se Taekwondu stále věnuju. :)
Taekwondo doporučuji taky všem, kteří vždy chtěli zkusit nějaký bojový sport. Nikdy není pozdě, pokud někoho zajímá víc informací, například kdy, kde, s kým tréninky, ať se podívá se na stránky mého klubu Klub Hirundo.


Žádné komentáře:

Okomentovat