středa 19. března 2014

Sebeobrana teleskopickým obuškem I.hodina

Hlavní trenér všem trenérům koupil teleskopické obušky, na sebeobranu.
Vypadá to zhruba takto:
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Teleskopick%C3%BD_obu%C5%A1ek
Když už člověk přijde na to, jak se ta věc vysunuje na první dobrou, je to sakra užitečná a drsná zbraň.
Trenér se taky zúčastnil semináře na nácvik sebeobrany s obuškem a rozhodl se nám některé věci tlumočit. Což byl mimochodem skvělý nápad!
První hodina začala jako bojovka, byli jsme zahnáni do místnosti, které sice říkáme posilovna, protože jsou tam činky, ale spíše slouží jako šatno-sklad, zatímco on a ještě jeden trenér připravovali tělocvičnu a nácvik modelové situace. Nesměli jsme používat na sebeobranu ruce a nohy. 
Měli jsme jít do tělocvičny, jako že jsme někde večer a jdeme na záchod, kde může být nebezpečno. Místo svých teleskopů jsme dostali kus tatami. Za dveřmi čekal otočený druhý trenér, měl cvičný nůž natřený rtěnkou, aby bylo poznat, jestli nás trefil. My měli pomalu dojít k "záchodu" a pak se ubránit. 
Většina z nás umřela, jelikož "útočník" nožem mířil hlavně na třísla a krk, to jsou prý jedna z nejkrvácivějších míst. 
Pak jsme si řekli, jak se obušek rychle otevírá, proč je dobré mít kratší obušek a jak se nejefektivněji bránit.
Velmi zajímavá zkušenost, nejsem si jistá, že bych se ubránila, ačkoliv mám reflexy docela vytrénovaný z taekwonda a občasného boxování. (Klub rváčů v Hirundu, skvělý trénink!!!). Ale byla jsem překvapena a ačkoliv jsem vytáhla obušek rychle, nestihla jsem zaútočit.
Byl to vůbec první nácvik modelovky, kterého jsem se zúčastnila a musím uznat, že bych se ráda účastnila více, člověk je ohromen a jedná reflexivně, také se může připravit na případné (snad ne) napadení v reálu. 
Doufám, že nebudu muset nikdy sebeobranu použít (i když by mě zajímala moje reakce), nicméně je dobré být připraven na vše a trénovat.
Statisticky se týpkem od začátku zabývaly hlavně holky, kluci suverénně nakráčeli až k záchodu. 
Jen nevím, jak vysvětlit tu rtěnku v rozkroku na mých bílých kalhotách. 

Žádné komentáře:

Okomentovat