úterý 11. března 2014

Jo Nesbo - Sněhulák #HarryHole7

Mám ráda severské detektivky, například Milénium od Stiega Larssona mě naprosto uchvátilo.
A zdálo se, že Jo Nesbo je spolu s Larsem Keplerem u nás nejznámější a nejoblíbenější. 
Tak jsem se rozhodla přečíst si knížku Sněhulák.
zdroj: http://www.kosmas.cz/knihy/162828/snehulak/

A po přečtení musím uznat, že je to naprostá pecka. Hlavní hrdina je komisař Harry Hole, Sněhulák je už 7. knížka o tomhle komisaři. Harry je příležitostný alkoholik, geniální mozek a charismatický "bídák". Má své vlastní vysoké mravní hodnoty, nicméně pro vyřešení případu je ochoten jít přes mrtvoly.
Sněhulák je o vrahovi, který vraždí a vždy postaví u místa vraždy sněhuláka. Harrymu pomáhá nejen vyšetřovací tým, ale i nová posila Katrine Brattová. 
Knížka je fakt výborná, drsná a skvěle se čte, děj ubíhá jako nic.
Ačkoliv není na vraždě není nic vtipného, vyskytuje se v knížce i pár vtipů.
Až do posledních stránek jsem naprosto netušila, kdo je opravdový vrah, nicméně některé pasáže schválně čtenáře navedou na špatné obvinění. 
Úryvek z přebalu knížky:
"Je listopad. V Oslu napadl první sníh. Birte Beckerová přichází domů z práce a chválí manžela a syna, jakého postavili v zahradě krásného sněhuláka. Jenže oni žádného sněhuláka nepostavili. Celá rodina užasle zírá z okna. Syn si všimne, že sněhulák je obrácen tváří k domu a jeho černé oči hledí přímo dovnitř. Ráno je Birte pryč. Zmizela bez stopy. Jen sněhulák má kolem krku její šálu." 
Po tomhle jsem si tu knížku musela rozhodně přečíst!
Opravdu vřele doporučuji, teď momentálně čtu Levharta od stejného autora, jsem v půlce a je to opět skvělé. 

Žádné komentáře:

Okomentovat